Hızlı yardım için :

+90 (312) 210 16 60 info@smartcity.com.tr
smart city

2021 Akıllı Şehir Akıllı Trafik Yoğunluk Haritası Sistemi

Sahada yer alan trafik ölçüm sistemleri tarafından Trafik Kontrol Merkezine iletilen anlık trafik yoğunluk verileri, Otomatik Yol ve Meteoroloji Gözlem Sensörlerinden alınan meteorolojik veriler ve diğer birimlerden alınan yol ağları üzerinde bulunan altyapı çalışmalarına ait bilgiler, işlenerek Sayısal Trafik Yoğunluk Haritası üzerinde sunulmaktadır.

Logo

Oluşturulan bu harita Web aracılığı ile yayımlanarak sürücülerin ve yolcuların ekonomik ve konforlu bir seyahat için alternatif güzergâhlara yönlendirilmelerini ve seyahatlerini planlamaları sağlanmaktadır.

Yaklaşık 7 yıla yakın bir süredir web sayfamız üzerinde yayımlanmakta olan yoğunluk haritası günde yaklaşık 50- 60 bin kişi tarafından ziyaret edilmektedir.

Değişken Mesaj Sistemi DMS
Değişken Mesaj Sistemleri ile sürücülerin trafik kazaları, yoğunluk, hava ve yol durumu gibi değişimlerden haberdar edilmesi suretiyle alternatif güzergâhlara yönlenebilmesi ve yol ağı kapasitesinin etkin olarak kullanılması sağlanmaktadır. Üstün donanım, grafik tabanlı çalışma yöntemi ve telsiz RF haberleşme teknolojisi ile DMP, Akıllı Ulaşım Sistemlerinde örnek bir modüler elektronik sistem uygulamasıdır.

DMS Kullanım Amaçları:
Sürücülere Trafik Kazalarında yol durumlarının bildirilmesi.
Köprü yoğunluklarının bildirilmesi.
Hava koşullarına göre sürücülerin uyarılması.
Sürücüler alternatif güzergahlara yönlendirilerek yol ağının efektif kullanımını sağlamak.

Değişken Trafik İşaretleri
Değişken trafik işaretleri yolun olağan işleyişini aksatacak sis, kar, yağmur, buzlanma gibi doğa olaylarını veya hız limiti uygulamalarını, elektronik denetleme uyarıları, yoğun trafik uyarısı, dikkat ve taşıt sınırlamaları ve benzeri durumlarda sürücüleri bilgilendirme ve yönlendirme amacı ile kullanılmaktadır.

Şerit Yönetim Sistemi
Şerit Yönetim Sistemi bir yolun en yüksek kapasitede kullanılması ve trafikte oluşabilecek olağan dışı durumlardakaza,arıza vb.trafiğin şerit bazlı olarak yönlendirilmesi ve yönetilmesidir.

İstanbul’da bu sistem D-100 üzerinde uygulanması ile:
D-100’de yol güvenliği arttırılacak,
Kazalar ve ikincil olayların büyük bir bölümü önlenecek,
Trafiğin akıcılığı sağlanacak,
Otomatik Kaza Uyarı Sistemi ile olaylara daha hızlı müdahale edilecektir.

Şerit Yönetim Sistemi'nde Kullanılan Bileşenler:
DMSDeğişken Mesaj Sistemleri : Alternatif yol ve yoğunluk bilgileri sunulması amaçlanmaktadır.
DTİDeğişken Trafik İşaretleri : Her bir şerit için kaza, yoğunluk, planlı yol çalışması hakkında sürücüleri bilgilendirmek ve hız tavsiye ve uyarılarında bulunarak trafiğin optimum kullanımını sağlamaktadır.
Arter Yönetim Yazılımı: Kaza, yol çalışması, trafik yoğunluğu vb. durumlar için hazırlanmış olan senaryoların otomatik olarak çalıştırılmasını sağlamaktadır.
“Şerit yönetim sistemi 2011’den itibaren D100 olarak adlandırılan yol üzerinde kademe kademe kurulmaktadır.”

Sizlerde detaylı sunum almak ister misiniz ?