Projeleriniz için e-posta gönderiniz :

info@smartcity.com.tr
smart city

2024 Akıllı Şehir Akıllı Elektrikli Araç Şarj Sistemi

Şarj süresi, benzin doldurma süresine oranla biraz uzundur. Bu süreçte kullanıcının hem vakit geçirmesi hem de bilişimsel ihtiyaçlarını karşılaması amacıyla Gersan Elektrik tarafından geliştirilen patentli Akıllı Şarj İstasyonu dokunmatik LCD ekranı ile kullanıcılara internete erişim olanağı sağlamaktadır.

Logo

Ayrıca kullanıcılar, şarj istasyonu üzerinden kendi bilgisayarlarına kablosuz internet hizmeti için erişim şifresi temin edebilmektedirler. Bu sistem üzerinden aracın bulunduğu nokta, yol ve trafik durumu, gideceği yer için yol haritası, uğraması öngörülen sonraki şarj istasyonları, şarj istasyonu rezervasyonu gibi hizmetler de sunulmaktadır. Tüketicilerin sık kullanacağı bu cihaza renkli ekran üzerinden reklam amaçlı görsel animasyon hizmetinin verilmesi mümkün olup, yeni bir efektif hatta interaktif bir reklam platformunun oluşturulması mümkündür.Kapalı otoparklar için tasarlanan, standart şarj hızına sahip GCS 116S1REA1WN istasyonu duvara monte edilebilen kompakt bir yapıya sahiptir. Açık alanlarda ve bir yüzeye bağlantı yapılamayacak ortamlarda ise elektrikli araçları güvenli bir şekilde şarj edebilmesi için GCS 116S1REA1FO ve GCS 33223REA1FO istasyonları kullanılmaktadır. Standart ve hızlı şarj seçenekleriyle, kuruldukları şebekenin ve farklı müşteri ihtiyaçlarını karşılayabilmektedir. Hava şartlarından etkilenmeyecek yapıları ile güvenli şarja imkân vermektedir. Anlaşılır ve kolay kullanılan bir ara yüz yazılımı bulunmaktadır. Darbelere ve vandalizme karşı özel olarak tasarlanmış, dışarıdan müdahalelere kapalı tasarıma sahiptir.Şarj modülü, 16A, 32A ve 63A seviyelerinde elektrikli araç şarjı gerçekleştirebilen ünitedir. Aracın batarya kapasitesine göre değişen, 20 dk ile 8 saat sürede şarj edebilme kapasitesine sahiptir.Ünite IEC 62196 standartlarında tasarlanmış olup, “Tip2” diye adlandırılan şarj prizine sahiptir.

Şarj işlemi olarak ise “Mod3” olarak adlandırılan yapı kullanılmaktadır. Şarj fişi, içerisinde araç ile istasyon arasındaki iletişimin kurulması için özel bir yapıya sahiptir. Bu iletişim ile şarj fişinin doğru takılıp takılmadığı ve aracın şarj akımı bilgilerini içerir.DC şarj istasyonu, 22kW seviyesinden 125kW seviyesine kadar şarj gücüne sahip olup, aracın kapasitesine göre değişim gösteren sürelerde şarj edebilmektedir. İstasyon, CCS / Chademo standartlarında 1 adet Fiş ve Mod-3, Tip-2 şarj prizine sahiptir. Opsiyonel olarak aynı anda aracın AC ve DC şarj edebilmesi çin fiş/priz içermektedir.
Ünite dahili enerji ölçer, kart okuyucu, LCD panel, kaçak akım ve aşırı akım korumaları gibi parçalar içermektedir. LCD panel kullanıcıyı yönlendiren görsel animasyonlar içermektedir.Gövde koruma topraklamasına sahiptir ve dış ortamda kullanıma müsait gerekli standartlara sahiptir. Opsiyonel olarak prizin bulunduğu bölme, ikinci şahısların müdahale edememesi için kapak ile gizlenebilmektedir. Manyetik kilit mekanizmasına sahip kapak, kullanıcının kartını okutması ile açılır ve aracın istasyona bağlanması beklenir. Bu işlem tamamlandıktan sonra kapak kullanıcı tarafından kapatılır ve sistem tarafından kilitlenir. Bu şekilde başlayan şarjın ikinci şahıslarca durdurulmasına yönelik girişimleri engellenir. Kapağın açık yada kapalı olduğu sensörlü bir mekanizma ile kontrol edilir.

Sizlerde detaylı sunum almak ister misiniz ?