Projeleriniz için e-posta gönderiniz :

info@smartcity.com.tr
smart city

2024 Akıllı Şehir Akıllı Dolap Takip Sistemi

Danone Hayat İçecekin ilk etapta 1.000 dolabına uygulanan bu sistem sayesinde yıllık ortalama %25 oranında olan dolap kayıplarının önüne geçildi.Yıllık ortalama %25 olan dolap kaybı sıfırlandı.

Logo

Vodafone İş Ortağım çatısı altında, özellikle M2M alanında işletmelere önemli oranda rekabet avantajı sunan çözümler geliştiriyoruz. Müşterilerimizin ihtiyacı, en önemli önceliğimizi oluşturuyor. 30 yıldır ambalajlı su sektöründe bir inovasyon lideri olarak tanınan Danone Hayat İçecek de, soğuk dolaplarını sahada bulundurmak istediği noktalara gönderiyor ancak dolapların ortalama %25'i kaybediliyordu. Bu nedenle gereksiz yere fazladan alım yapılıyor ve saha operasyonlarında aksama yaşıyordu. Dolap kayıplarını önlemek amacıyla geliştirdiğimiz Vodafone Akıllı Dolap Takip Sistemi ile firmanın kayıp oranını sıfırlarken, iş süreçlerini de kolaylaştırdık ve operasyonel verimlilik sağladık. Projemiz aynı zamanda, Vodafone Grubu'nun hayata geçirdiği 'Ready Business' Yarına Hazırım konseptinin ilk somut projesi olarak hayata geçirdiğimiz Yarına Hazırım Platformu kapsamında gerçekleştirdiğimiz ilk işbirliği olma özelliğine de sahip. Bu projeyle, müşterilerine en kaliteli servisi sunmayı ilke edinen Danone Hayat İçecek'in kendi sektöründe çok özel bir yeniliğe imza atmasına ve yine bir ilk yaratmasına katkıda bulunmaktan mutluluk duyuyoruz.
Türkiye ekonomisine yılda 250 milyon TL'lik katkı
Günümüzde soğuk dolapların, hızlı tüketim ürünleri sektöründe faaliyet gösteren şirketlerin bütçesinde önemli bir kalemi oluşturduğuna dikkat çeken Engin Aksoy, şöyle konuştu: "Ancak, soğuk dolaplarını birden fazla lokasyonda ve çok yüksek adette bulunduran şirketler, bu dolapların takibini yapamıyor. Ayrıca kayıp oranı da yüksek olduğundan soğuk dolaplarda yatırım getirisi çok düşük oluyor. Vodafone Akıllı Dolap Takip Sistemi ile soğuk dolap üreticisi ve kullanıcısı olan firmalara 'bağlantılı dolap' konseptini sunuyoruz.

Dolap kayıplarını sıfırlarken, arıza süresini kısaltıyor, ürün kalitesini artırıyor ve stokların etkin dağılımına yardımcı oluyoruz. Bugün Türkiye pazarındaki toplam soğuk dolap sayısı 2 milyonu buluyor. Akıllı Dolap Takip Sistemi, pazarın tamamına entegre edildiğinde, yıllık 250 milyon TL'lik tasarruf mümkün olacak. M2M alanında 20 yıllık global tecrübeye sahip olan Vodafone Grubu, "Machina Research'ün verilerine göre, günümüzde M2M'de dünya lideri. Biz de Vodafone Türkiye olarak, M2M'in sunduğu verimlilik artışıyla ülkemizde yaşam kalitesinin yükselmesine öncülük ediyoruz. Sürekli değişen iş dünyasında süreçlerini iyileştirmek ve kaynaklarını daha verimli kullanmak isteyen işletmelere yenilikçi M2M çözümleri sunmaya devam edeceğiz.
Ambalajlı su sektöründe Türkiye'nin inovasyonda lider firması Danone Hayat İçecek olarak her gün ortalama 3 milyon şişe suyu tüketicimize ulaştırıyoruz. Türkiye'nin dört bir yanında Hayat Su dolaplarımız bulunuyor. Böylesine geniş bir coğrafyaya yayılmış bu kadar çok sayıda dolabın kontrolü ve takibi çok zor oluyordu.Vodafone uzmanlarının işbirliğiyle hayata geçirdiğimiz bu sistemle, ilk etapta yaklaşık 1.000 adet dolabımızı uzaktan takip eder hale geldik ve operasyonel verimliliğimizi %25 artırdık. Bu sistem yakın zamanda Hayat Su'nun toplam 7.000 adet dolabına uygulanacak.Bu sayede artık Hayat Su dolaplarına ilişkin lokasyon, kullanım sıklığı, dolap içi sıcaklık bilgisi ve dolabın enerji tüketimi gibi verileri uzaktan takip ederek sağlıklı bir operasyon açısından gerekli adımları zamanında atabileceğiz.

Sizlerde detaylı sunum almak ister misiniz ?